تو دکترا خاص باش

خاص باش

هدف نهایی شما از قبولی در مقطع دکتری چیست؟ آیا فقط اخذ مدرک دکترا، کافیست؟ آیا ادامه تحصیل در مقطع دکترا، واقعا چیزی به علم شما اضافه می‌کند؟ آیا فارغ‌التحصیلی از دوره دکتری می‌تواند آنچه انتظار دارید، را برایتان فراهم کند؟ بعد از پایان دوره دکتری، چه تغییری در سطح علم و تخصص و مسیر زندگی شما به وجود خواهد آمد؟ چطور می‌شود موفقیت تحصیلی در دوره دکترا  را با کسب درآمد و اعتبار حرفه‌ای همراه کرد؟ همانطور که می‌دانید آمار افراد تحصیل کرده در کشورمان، همچون آمار بیکاری، رو به رشد است. اگر بعضا می‌بینیم که ادامه تحصیل تاثیری در کیفیت زندگی افراد ندارد، اشکال کجاست؟  اگر در پاسخ به این سوالات، دچار ابهام و سردرگمی هستید، لازم است که با آکادمی خاص باش و اهداف آن آشنا شوید! 

با آکادمی خاص باش آشنا شوید

دکتر محمد وکیلی و دکتر محمدحسین رضازاده مولفان کتاب مشهور “خاص باش”، در آکادمی خاص‌باش به این مسئله پرداخته‌اند که تحصیلات در مقطع دکتری، چطور می‌تواند باعث خاص شدن مسیر زندگی شما شود، و این موضوع به طور کامل در آکادمی خاص‌باش تشریح و آموزش داده می‌شود. رسالت آکادمی خاص‌باش کمک به همه افراد مشتاق و بلندپرواز برای شناسایی استعدادها و علایق، هدف‌گذاری بر مبنای آن، طراحی نقشه عملیاتی برای دستیابی به آرمان‌ها و اجرای گام به گام این نقشه و لذت بردن از جایگاه برترین‌ها در زمینه تخصص و مهارت حرفه‌ای است. در ارتباط با تحصیلات در مقطع دکتری،  به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره دکتری کمک می‌کند تا بتوانند در طول دوره تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی، از خود یک فرد “خاص” بسازند. “خاص‌باش” با تمرکز بر تخصص‌گرایی هدفمند و متعادل، پرهیز از پراکنده‌کاری، توجه به مهارت‌های مکمل، تسلط بر اصول موفقیت حرفه‌ای و مالی، راهنمای جامع و کاملی در این مسیر محسوب می‌شود.

استعداد
هدف آکادمی خاص باش در راستای اهداف سایت استعداد تحصیلی بوده و راهنمایی افراد توانمند بعد از قبولی تا حرفه ای و خاص شدن است.
از طریق توسعه و اجرای یک نقشه راه حرفه ای ! و این نقشه راه مبتنی بر مدل هرم تخصص است که دقیق و ساده و عملی مشخص می کند که فرد برای دستیابی به بالاترین سطح موفقیت در مسیر حرفه ای خود، دقیقا چه دانش ها، تخصص ها، مهارتها و ویژگیهای شخصیتی و رفتاری را باید در خود توسعه دهد. همینطور مشخص می کند که هر کدام را دقیقا تا چه سطح باید فراگیرد.

از هرم تخصص بدانید

بر مبنای مدل هرم تخصص ، برای حرفه‌ای شدن نیازی نیست در همه حوزه ها به بالاترین سطح تخصص دست یابیم. بلکه تسلط کامل بر یک حوزه تخصصی و تسلط نسبی بر سایر حوزه ها می تواند حالتی ایده آل باشد.این توانمندی ها در کنار هم ، شکلی می سازد که به آن هرم تخصص می گوییم.

هرم تخصص دو بخش دارد. بخش میانی فعالیت‌هایی است که ما با دانش و مهارت خاص، بهتر از سایرین آن‌ها را انجام می‌دهیم و به سطوح بالا تخصص همچون ماهر و خبره می‌رسیم. تخصص ویژه

۱) ما را از پراکنده‌کاری در حرفه‌های متعدد مصون نگه می‌دارد.
۲) وجه تمایز ما در مقایسه با همکاران یا رقبای ماست.
۳) فرصت‌های یادگیری و شکوفایی عمیق‌تری را در اختیار ما قرار می‌دهد

بخش دوم هرم تخصص، توانمندی‌های مکمل است و توانمندی‌هایی است که قرار نیست در آن‌ها خبره شویم، ولی با کسب سطح معینی از تخصص می‌توانیم اثربخشی بهتری داشته باشیم.  بر اساس مدل هرم تخصص، باید در کنار تخصص ویژه، توانمندی‌های مکمل را هم در خود توسعه دهیم که باعث شود ترکیب کاملی از توانمندی‌های لازم برای حرفه‌ای شدن را داشته باشیم. توانمندی‌های مکمل
۱) به ما کمک می‌کنند که تخصص ویژه خود را بهتر به کار بگیریم.
۲) قابلیت همکاری با افراد متخصص‌ در زمینه های مرتبط را افزایش می‌دهد.
۳) ما را در میان سایر افرادی که تخصص ویژه‌ای شبیه به ما دارند، متمایز می‌کند.


برای موفقیت، مهارت های بسیاری وجود دارد که یک مدیر باید در خود پرورش دهد.هدف از به وجود آمدن هرم تخصص این است که نشان دهیم مهارت هایی که در هر سطح باید فرا بگیرید چیست و بدانید این سطوح دشوارتر از سطح قبل می شوند و اینکه مهارت ها مدیریتی چگونه روی هم استوار شده اند تا به شما در دستیابی به موفقیت در حرفه مدیریتی خود کمک کنند.

آقایان دکتر رضازاده و دکتر وکیلی، نویسندگان کتاب “خاص‌باش” به بیان مطالبی علاوه بر نکات کتاب پرداخته‌اند تا راه حرفه‌ای شدن برای خوانندگان کتاب هموارتر شود. فیلم شرح هرم تخصص کمک می‌کند تا خوانندگان کتاب “خاص‌باش” به طور مستقیم و این بار از قاب فیلم با دغدغه‌ها و راهکارهای دیگری از طرف نویسندگان آشنایی بیشتر پیدا کرده و مسیر خود را بهتر، سریع‌تر و موثرتر به سمت موفقیت‌های آتی و همراه با رضایتمندی و خوشحالی طی کنند.

نقشه

نقشه راه آکادمیک

آکادمی خاص باش در راستای اهداف خود که بخشی از آنها ارائه برنامه های آموزشی متنوع میباشد، اقدام به برگزاری  وبینارها و کارگاه های آموزشی متعدد میکند از این جمله میتوان به وبینار طراحی نقشه راه آکادمیک اشاره کرده که با محتوای زیر توسط دکتر وکیلی ارائه گردید:

1-آشنایی با مولفه های سبک زندگی اثربخش آکادمیک

2-آشنایی با مدل هرم تخصص، ابزار قدرتمند طراحی نقشه راه حرفه ای

3-آشنایی با مهارتهای کلیدی موفقیت در حوزه آکادمیک و توصیه های کلیدی برای تحصیل موفق در دوره دکترا

4-همچنین آشنایی با فرصتهای کسب درآمد در کنار تحصیل در مقاطع عالی و شنیدن تجربیات شخصی و خاطرات دکتر وکیلی در زمینه تحصیل و کار آکادمیک (تدریس، تحقیق، مشاوره و تالیف کتاب)

با محصولات آکادمی خاص باش آشنا شوید

از محصولات مهم آکادمی خاص باش کتاب و بسته خاص باش می باشد که:

کتاب خاص باش این کتاب به شما کمک می کند یک بار برای همیشه به صورت جدی و کاملا حرفه ای برنامه تخصص خود را تدوین کنید و به اجرا در بیاورید. منظور از برنامه تخصص این است که هرکسی که این دغدغه را دارد که میخواهد در یک زمینه ای خاص باشد و در سطح ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد. در این کتاب یک مدل جالب و کاربردی با نام “هرم تخصص” معرفی شده که می تونه برای هر فرد در هر سن، شغل، رشته تحصیلی و موقعیتی تبدیل به یک نقشه راه برای رسیدن به جایگاه افراد موفق و حرفه ای باشه. در ادامه مراحل طراحی و اجراء این نقشه راه توضیح داده شده و مثالهای واقعی از افرادی که با به کار بستن راهکارهای مطرح شده تونستن تحول عظیمی را در زندگی، شغل، درآمد یا جایگاه اجتماعی شون ایجاد کنند ذکر شده است.

بسته خاص باش این بسته برای اینه که استعدادهاتون رو بشناسین، بر مبنای اون هدف گذاری کنین و نهایتا تو مسیر موفقیت قرار بگیرین. برای همه ما معمولا سوالاتی مطرحه مثل اینکه از کجا بدونم تو چه کار یا رشته ای می تونم موفق بشم؟ تو ایران شانس بیشتری برای موفقیت هست یا خارج از کشور برای موفقیت علاقه مهمتره یا استعداد یا وضعیت بازار کار؟ پاسخ این سوالات و خیلی سوالات مهم دیگه رو می تونید در این بسته دریافت کنید.(بسته شامل کتاب خاص باش، فیلم آموزشی، نشان گذار و خودکارپددار دوکاربره می باشد).